Zaharia 10 - William Kelly
de William Kelly - 02 Decembrie 2016
-
Categorii:
- Zaharia - comentarii William Kelly
Zaharia 10
În Zaharia 10 ni se arată cum Dumnezeu se va folosi de Iuda și de Efraim în ziua aceea. El nu numai că va lupta pentru ei, ci și în ei și prin ei. La arătarea Lui din cer, El va executa o judecată, la care evreii nu pot avea nici o contribuție, aceasta constând în nimicirea fiarei și a profetului fals împreună cu toată floarea puterii resuscitate a Imperiului roman. Astfel, puterile occidentale vor fi zdrobite complet de Domnul la venirea Lui din cer pentru judecată. După aceea, El se va folosi atât de Iuda cât și de Efraim, după cum vedem aici, pentru a judeca alte națiuni răzvrătite. „Mi l-am încordat pe Iuda ca arc şi cu Efraim am umplut arcul; şi voi trezi pe fiii tăi, Sioane“. Și, mai departe: „Din el va ieşi Piatra de unghi, din el cuiul, din el arcul de luptă, din el toţi conducătorii laolaltă“. Sensul este clar. „Din el va ieşi Piatra de unghi, din el cuiul, din el arcul de luptă, din el toţi conducătorii laolaltă. Şi vor fi ca vitejii care calcă noroiul străzilor în luptă; şi se vor lupta [N. a.) Încercarea unor liber-cugetători germani și a altora de a arăta că sunt doi autori, dacă nu chiar mai mulți, comparând Zaharia 9 și 10 cu 14 pare a fi zadarnică, ca de obicei. Dacă Mesia vorbește de pace nu numai lui Israel ci și națiunilor – dacă stăpânirea Lui va fi de la o mare la alta și de la râu până la capetele pământului, ce anume corespunde mai bine cu domnia lui Yahve pe pământ? Întoarcerea captivilor și a Israelului risipit nu este nicidecum cuprinsă în faptul că jumătate din cetate va merge în captivitate tocmai înainte de eliberarea finală, cu atât mai puțin reprezintă o dificultate faptul că două părți sunt nimicite, iar a treia parte trece prin foc în țară, în timp ce Ierusalimul este jumătate cucerit, iar restul nu. Yahve lucrează cu putere pentru poporul Său în Zaharia 9 și fără a-i exclude în Zaharia 14. Ce anume L-ar împiedica pe Yahve să nimicească din Ierusalim calul de luptă, în timp ce caii folosiți pe timp de pace poartă însemnele stăpânilor lor fiind închinați Numelui Său? Vom vedea că nici un capitol al profeției nu merită mai puțin decât ultimul să fie taxat ca fiind „o ceață a confuziei“. Ceața trebuie că este numai în cititorul care spune aceasta.]“.
Dar această judecată nu este o descriere a imperiului și a destinului său și al susținătorilor lui. Puterile occidentale se vor fi cufundat mai adânc în rău și vor avea de suferit consecințele. După ce s-au bucurat de privilegii nemaiîntâlnite, ele vor ajunge în final la cea mai îndrăzneață blasfemie și nelegiuire, care vor fi însoțite de cea mai mare mândrie, așa că Domnul Își rezervă să le lovească El Însuși. Când ultimul asirian va veni împotriva țării, el va găsi acolo cele zece seminții și, probabil la ultimul atac (pentru că în viitor vor fi două atacuri împotriva Ierusalimului) acolo va fi prezent și Israel, după cum vom vedea în ceea ce urmează în această profeție. Același lucru se vede în Isaia 38, 39. Putem înțelege cu ușurință cum Efraim s-a strâns acolo între cele două atacuri. Aceasta este cea mai importantă întrebare care se poate pune. Domnul a promis că va întări casa lui Iuda și că va salva casa lui Iosif. Este evident deci că în viitor va fi strânsă laolaltă întreaga națiune, că „tot Israelul va fi mântuit“. „Voi fluiera după ei şi-i voi aduna, pentru că Eu i-am răscumpărat. Şi se vor înmulţi cum se înmulţeau înainte. Şi-i voi semăna printre popoare şi îşi vor aduce aminte de Mine în ţări îndepărtate; şi vor trăi, ei şi copiii lor, şi se vor întoarce. Şi-i voi aduce din nou din ţara Egiptului şi-i voi aduna din Asiria“. Nu este vorba numai de o rămășiță care se întoarce din Babilon, ci de strângerea laolaltă a întregului popor din orice colț al lumii, incluzând nordul, dar mai ales sudul, care sunt menționate aici. Apoi Yahve va înjosi mândria tuturor vrăjmașilor lor. „Şi-i voi face tari în Yahve şi vor umbla în Numele Lui, zice Yahve“.