Romani 7:1
Vedere generală: Credinciosul nu este sub lege, ci sub har. Primele 6 versete, doctrina eliberării de sub lege; cu versetul 7 se începe experienţa sub lege care pregăteşte eliberarea în Hristos.Cuvintele de la începutul capitolului 7 ne îndreaptă gândirea înapoi la versetele 14 şi 15 din capitolul dinainte, în care apostolul a precizat clar că orice credincios nu este sub lege, ci sub har. O mare controversă se stârnise în jurul acestui subiect, despre care ni se dă mărturie îndeosebi în Fapte 15.Subiectul acesta a fost lămurit cu autoritate la Ierusalim în ce priveşte credincioşii dintre naţiuni. Ei nu aveau să fie puşi sub lege. Dar el era tot atât de clar când era vorba de credincioşii dintre evrei?Acest lucru nu era nicidecum tot aşa de clar evreilor credincioşi. Fapte 21.20 este o dovadă. De aceea era foarte necesar ca Pavel să clarifice clar şi hotărât cum stăteau lucrurile; şi acesta este motivul pentru care avem această reîntoarcere la teme cu care începe acest capitol. Cuvintele puse în paranteze în versetul 1 arată că el se adresa acum în mod special fraţilor iudei. Numai ei cunoşteau legea în sensul propriu al cuvântului. Cei dintre naţiuni se poate să fi cunoscut ceva despre ea ca nişte observatori din afară; Israel o cunoştea dinăuntru, ca unii care erau sub ea. Remarca aceasta a apostolului Pavel ne dă o cheie importantă pentru acest capitol, arătând din ce punct erau văzute lucrurile.Dele dintâi 6 versete ale capitolului sunt de doctrină, arătând felul în care cel credincios este eliberat de robia legii şi adus în legătură cu Hristos. De la versetul 7 înainte avem un pasaj foarte experimental. Sunt detaliate lucrările legii asupra inimii şi a cunoştinţei unuia care se teme de Dumnezeu. Ni se dă o cunoaştere a lucrărilor pe care le face legea în sufletul omului care în final îl pregătesc pe cel credincios pentru experimentarea eliberării ce se află în Hristos şi în Duhul lui Dumnezeu. Este remarcabil faptul că în tot capitolul 7 nu se află nicio menţionare a Duhului Sfânt; în schimb, în capitolul 8 se menţionează mai mult despre El decât în vreun alt capitol din Biblie.