Versetul zilei

Niciun cuvânt stricat să nu vă iasă din gură, ci unul bun, pentru zidire, după cum e nevoie ca să dea har celor ce-l aud.

Efeseni 4:29 (VDC)

1 Corinteni 6:9-11 (F. B. Hole)

de F. B. Hole - 10 Ianuarie 2017

1 Corinteni 6:9-11

    Spălaţi, sfinţiţi, îndreptăţiţi (vers. 9-11)

    Dacă cineva care se numeşte creştin se poartă cu înşelătorie, întrebări serioase se ridică, întrucât cei nedrepţi nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu. Cea dintâi întrebare pe care ne-o punem este: După toate astea, este el un creştin adevărat? Numai Dumnezeu ştie. Noi rămânem cu o anumită îndoială. Un credincios adevărat poate cădea în vreunul din păcatele teribile enumerate în versetele 9 şi 10, dar el nu este caracterizat de nici unul din ele şi prin pocăinţă este posibil să fie restabilit. Cei caracterizaţi de aceste lucruri nu au parte în împărăţia lui Dumnezeu, nici aici şi nici în viitor. Ei sunt prin urmare înlăturaţi din comuniunea adunării lui Dumnezeu.Unii dintre credincioşi fuseseră păcătoşi în felul acesta, dar întoarcerea lor la Dumnezeu le-a adus trei lucruri: spălare, sfinţire, îndreptăţire. Spălarea înseamnă acea lucrare profundă şi fundamentală a înnoirii morale care se înfăptuieşte prin naşterea din nou. Sfinţirea este punerea deoparte pentru Dumnezeu, ca de acum să fii pentru folosul şi plăcerea Lui. Îndreptăţirea este înlăturarea oricărei învinuiri care ar putea fi împotriva noastră; un act juridic prin care suntem declaraţi drepţi, încât să putem sta în dreptate înaintea lui Dumnezeu. Toate acestea trei sunt ale noastre în Numele Domnului Isus – adică lucrării făcută de jertfirea Sa; şi prin Duhul lui Dumnezeu – adică prin lucrarea Sa în inimile noastre. Poate am fi înclinaţi să punem spălarea în legătură numai cu Duhul, iar îndreptăţirea numai în legătură cu Hristos. Dar nu aşa ni se spune aici. Ce este obiectiv şi ce este subiectiv merg mână în mână.De asemenea, am putea fi înclinaţi să punem îndreptăţirea în cel dintâi loc. Însă spălarea vine aici întâi, deoarece ideea din acest pasaj este că un credincios arată un caracter cu totul nou. Caracteristicile murdare de altădată sunt îndepărtate prin spălare în naşterea din nou. Şi dacă ele se arată ca nefiind îndepărtate prin spălare, atunci orice ar spune omul, nu poate fi primit ca un adevărat credincios sau în împărăţia lui Dumnezeu.